Cinta yang penuh dengan penipuan

Assalamualaikum

Kali ini aku nak buat satu entri berdasarkan pengalaman hidup aku, pengalaman yang membuatkan aku sedar bahawa tak semua perempuan baik , tak semua perempuan yang bertudung baik dan tak semua perempuan yang tak bertudung jahat .

Entri kali ini bertajuk "Cinta yang penuh dengan penipuan" . Hmm, aku rasa korang pun mesti tahu aku cakap pasal siapa kan ? bagi yang tak tahu tu , buat-2 tahu je la , aku tak nak mention nama dia kat sini , nanti dia fikir aku nak memalukan dan mengaibkan dia pula . Aku nak cerita pasal dia , seorang perempuan yang mempermainkan perasaan aku .

Pada awalnya aku nak buat entri pasal "Cinta tak kesampaian:" tapi tak jadi pula atas sebab sebab tertentu..  OK , ceritanya bermula camni, sehari selepas kiteorang pergi date untuk kali-3 . pagi tu tetiba aku dapat msg dari dia, dia cakap dia nak break . aku tanya kenapa dia kata dia rimas , dia rindukan ex dia , dia tak boleh lupakan ex dia .

Aku tak tahu nak buat , lepas sebulan lebih kiteorang couple camtu tetiba dia minta break dan kasi alasan sebab dia rindukan ex dia ? hmm , padahal orang yang dia kata "EX" tu sebenarnya "PAKWE" pertama dia dan aku ni kiranya PAKWE kedua atau dikenali sebagai "SPAREPART"

Aku masih ingat lagi bila dia nak kembali pada "PAKWE" pertama dia tapi "PAKWE" dia tu reject dia sebab dia mempermainkan perasaan "PAKWE" dia tu , Aku sanggup tolong dia , aku msg dan call pakwe dia , suruh terima balik si dia tu .

"PAKWE" dia kata ngan aku yang dia dah tak nak kat si dia tu atas sebab-2 tertentu , dia nak fokus study dan macam-2 lagi la .. lepas tu "Pakwe" dia bagitahu aku perangai sebenar si dia , serius aku cakap , lepas "PAKWE" dia tu cerita pasal diri si dia tu . aku betul-2 tak sangka yang perangai dia tu teruk . PLAYGIRL !

Si dia pernah kata kat aku yang dia akan kembali pada aku jika "PAKWE" dia tu taknak terima dia , tapi lepas aku da tolong dia pujuk "PAKWE" dia tu . Si dia just kata kat aku , kite jadi kawan je la . tak boleh lebih dari tu ye , saya harap awak faham , ada jodoh kita kahwin ;)

Lepas dia cakap camtu aku pun dah tak tahu nak cakap ape lagi . lepas 3 hari dia send msg kat aku , dia kata  saya da ada orang baru , saya da ada orang yang nak setia dengan saya . saya da ada orang yang boleh terima saya .

Aku terus call dia , Aku terus cakap , Aku ni tak setia ke ? aku ni tak boleh jaga dia ke ? aku ni tak boleh terima dia ke ? hmm , dia langsung tak fikir ape yang aku buat untuk dia selama ni , aku rasa kecewa dengan diri dia ..

HMM , sampai disini je la aku buat entri ni . malas nak buat panjang-2 buat sakit hati aku je >< !

14 comments:

  1. chill laa weyh, nnt kau akn jmpe lagi better dari die.

    ReplyDelete
  2. wohoo..chillex.. better xyah trime die lg pasni..
    takot pisang bebuah due kali yaw! :D
    chillex n carik yg lebih better than die..huhu ^_^

    ReplyDelete
  3. bunga bukan sekuntum bro
    sekarang perempuan lagi ramai dari lelaki
    masa depan kau cerah nak kawen 4.
    setakat sundala acetu , apadahal
    banyak lagi cool laaa!
    tak payah dok kalot sangat nak layan betina takde perasaan acetu , satu hari nnti dia pasti akan rase jugak , tak sekarang, di ALAM PERKAHWINAN nanti ;) kau kena percaya . KARMA tu sentiasa ada . Peace \/^_^

    ReplyDelete
  4. be strong k ! betul ckp acai D;

    ReplyDelete
  5. acai : hmm... betul tu ..
    nadiya : okay :')

    ReplyDelete
  6. gud...ramai lg gurl kt muka bumi ni...lau lelaki smue kwen 4 pn..pmpn ttp berlebihan..tp nk plih yg terbaik,mmg susah lha kn...n yg pling pnting, dont judge a book by this cover ! ><

    ReplyDelete
  7. betoi ckp acai , sabaq okay , aku tau hg kuat serupa tiger . aummmm !
    HAHAHA . chill <3

    ReplyDelete
  8. be strong . yong kan kuat . kan kan ? chill okay ? :)

    ReplyDelete